Ilska


Idag gick jag förbi en ångvält 
och en nygödslad rabatt 
det stank skit 
det stank nästan lika mycket 
som lönespecifikationen du hade skickat 
Fy fan alltså! 
jag var tvungen att gnida in mina händer 
med minst en liter handsprit 
efter att jag hade öppnat den 
dörrmattan fick jag elda upp 
och alla fönster fick jag krossa 
men den vidriga stanken 
av din motbjudande snikenhet 
var nästan omöjlig att vädra ut 

Så när jag såg ångvälten 
kom jag att tänka på dig 
hur synd det var 
att du inte stod där på trottoaren 
och jag satt bakom spakarna 
i denna eminenta tillplattarmaskin 
redo att krossa dig 
så som du har försökt krossa mig 
under dina illaluktande fotsulor 

Jag skulle sätta mig i ångvälten 
göra en u-sväng 
gasa och styra i din riktning 
du skulle bara stå där som den idiot du är 
pilla på din lur 
ladda ner ännu en app 
för samvetslösa kapitalistsvin 
alltför upptagen av dig själv 
och ditt uppblåsta ego 
för att höra undergången närma sig 

Med ångvältens hjälp 
skulle jag en gång för alla 
trycka ner dig i skiten 
där du hör hemma 
din kropp skulle smälta samman 
med den nygödslade rabatten 
kanske skulle du i en avlägsen framtid 
till och med komma till någon nytta 
i ekosystemet 
som föda 
åt en stackars sinnessvag daggmask 

Ångvälten skulle rulla 
fram och tillbaka 
med mig som chef över verkligheten 
och ett leende på läpparna 
lika salig som en nyfrälst galning 
nynnandes 
av skit är du kommen - skit skall du återvända.
 
-------------------------------
 
 

 

små fragment av ilska

jag blev lämnad att leva med det som blev över 
ni vet alla smulor som saknar värde 
det gick knappt att fånga 
små fragment av näring 
hur lång är det möjligt att nå 

man vaknar plötsligt upp 
inser att man levt i något slags vakuum
att tillåta sig själv att bli utnyttjad 
det är knappast näring för själen 

jag har aldrig haft en önskan att bli arg 
känna av det mörka som vi alla besitter 
kanske därför folk alltid tagit 
allt dom kan utan konsekvenser

jag knuffades över gränsen 
dit jag aldrig ville komma 
människor kommer att få stå till svars 
men jag misstänker att det är för sent

Kommentera här: