Vad är en vecka på slottet

veckan som varit har varit händelserik och mycket lärorik! var iväg en vecka ner till stockholm, åkte ner på lördagen och framtill onsdag lunch så var dagarna fulla med övningar och mycket träning, det var mycket som skulle läras in och finputsas innan vi klev på i vår roll som slottsvakter på onsdagen, där stod vi och höll slottet, den kungliga familjen, diplomater, Polens president och besökare trygga och hela.. 
 
Första bilden är en tidig morgonkväll där jag står vid min kur och mottar en kort rapport från min postkollega som stod post tvåa, tyckte jag såg något blänka till i ögonvrån men tänkte inte så mycket mer på det då man blev såpass van med alla dessa fotografer dygnet runt som sprang runt en, värst var det nästan på morgonen / förmiddagen när dom flesta turistbussarna kom och släppte av sina passagerare, rätt vad det var så kunde man ha 50 pers att ha koll på som stod runt en med kamran i högsta hugg för en bra bild! som mest räknade jag en dag till ca 180 - 200 personer på slottsbacken mitt på dagen och det höll på att bli ganska spännande då jag var tvungen att vråla till vissa personer att backa och respektera avspärrningarna.


Nästa bild blev tagen på lördagen om jag inte minns helt fel av en kollega som hade fått lite ledig tid till att fotografera och dokumentera resan lite, och det gjorde han faktist bra!
 
 
som jag skrev tidigare så hade vi ganska mycket folk som kom och hälsade på och det var roligt, men även väldigt stressigt ibland då man fick lite mer än vad man önskade sig ibland!



men vi löste vår uppgift galant med det vi hade, slottet står fortfarande kvar, kungafamiljen är fortfarande vid liv och inga större misstag från vår sida, men till nästa gång vi åker ner, så har vi finslipat vår kunskap och genomför en ännu bättre högvakt, och går återligen därifrån med en stolthet i bröstet som slottsvakter!

Kommentera här: