Ha tålamod. Saker kommer att förändras till det bättre.

Allt börjar med viljan till förändring,
finns inte viljan där så händer ingenting,
sedan kräver det min tid och tålamod.

Friheten finns inte någon annanstans än där man har sitt liv.
och det motsägelsefulla är att man ibland måste ge sig av för att fatta det.
Det finns en punkt där allt blir enkelt,
där det inte längre finns något val
därför att allt jag satsat är förlorat om jag ser mig tillbaka
Livets egen ”point of no return”
 

Jag vill inte leva i det förflutna
för där har jag varit
jag kan inte påverka nuet heller
jag kan inte heller tänka på framtiden
för där är jag inte ännu

men jag kan påverka hur jag agerar och väljer att känna
Jag är tacksam över alla framsteg jag gör
och är stolt över att jag faktist vågar tro på mig själv
att jag kan och över att det är möjligt
 
Ta mig tid att njuta av stigen jag vandrar på 
och uppskatta stället jag befinner mig på 
för härifrån är allt möjligt

För livet handlar om att växa och utvecklas
 
så just därför
 
Så länge vi lever kommer vi att möta utmaningar.
 Att trilla omkull är oundvikligt
Att resa sig upp och fortsätta är ett val
 
 
 

Kommentera här: