Tankar

Vi människor ... kan vi existera utan att behöva bekämpa varandra? Men många av oss har valt att slåss. Av vilken anledning? För att skydda något? Skydda det? Oss själva? Framtiden? Om vi dödar folk för att skydda oss själva och våran framtid, vad slags framtid är det? Och vad har vi ha blivit?

Det finns ingen framtid för dem som har dött. Och vad av dom som dödade? vad händer med deras framtid? Är det lycka att finnas i en framtid som greppas med blodiga händer? Är det den bistra sanningen?

Alla som någonsin gråtit och har känt sig svag och maktlös har haft den typen av tankar, Men i det ögonblick du får all den kraft du har drömt om så blir du den som orsakar andras tårar då dom förlorar det dom håller kärt. Försök bara att inte glömma det.

Vi kommer att vara på väg in i striden igen snart. Om du har glömt att när du är ute och använder din makt på andra ur en känsla av din egen rättfärdighet, eller för att det bekvämt passar dina syften då du kommer att bli något annat än en ond människa. Och det är inte vad varken du eller jag är, eller har jag fel?
 
även om något bara händer en gång, så kan det tolkas på många olika sätt, problemet är kanske igentligen inte hur vi kom dit, utan vad som händer efter att vi tagit oss dit? och eventuellt så kan det leda oss till något helt annat än vad vi igentligen kom för?

ett bra träd kan inte växa från ett dåligt frö, men om du tittar på folk rent generellt, så tycker dom inte att dom är ett dåligt frö.
Det kanske är så sant som det är sagt, Det spelar ingen roll hur vacker rosen är, den överlever inte hösten ändå, Men bara för att oddsen är emot mig betyder inte att jag ska ge upp och låta dem göra vad de vill till mig, eller hur?


Vi är alla här för att utföra vårt uppdrag i livet, mitt uppdrag kanske skiljer sig från ditt, men vi bör ändå känna till det.

Kommentera här: