Handlingar talar högre än ord


~


Säg inte till mig "jag tycker om dig "
Jag har hört det förut
Orden har ingen betydelse
Jag måste ha mer
Säg inte att du behöver mig
Det kan inte vara sant
För ord utan substans
Innebär mindre än de gör

-

Handlingar säger mer än ord
Jag vet vad du säger
Men, jag har inte hört
Du måste visa mer
På ett fysiskt sätt
Du måste handla
Om du vill att jag ska stanna

-

Om jag hör "Jag är ledsen" igen
Jag kommer att visa dig dörren kära vän
"Jag är ledsen" är tomt, vakant, en tom gräsmatta.
Det är inte vad jag behöver, det är vad du tror att jag vill höra
Visa mig några åtgärder
backa upp vad du säger
När allt kommer omkring, ord betyder ingenting
De är bara manuset till denna lek

-

Visa att du bryr dig
Inte bara säga " det gör jag"
Jag vill att du menar det
Visa mig något nytt
Orden har ingen känsla
Känslan är borta
Det är som du läser texterna
Till en meningslös sång

-

Handlingar säger mer än ord
Jag kan höra vad du säger
Men, med ingen mening och det gör ont
Jag behöver få det förstärkt, det är enkelt att se
Eftersom Handling säger mer än ord
Så visa mig att du bryr dig

-

Upprepa dig inte
Dina ord har ett ihåligt, dött ljud
Så visa mig med handlingar
Att jag faktist är den
Som du vill hålla runt

~

Kommentera här: