Döden betyder ingenting

Döden betyder ingenting
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum
Jag är Jag, Du är Du
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande
Kalla mig vid mitt vanliga namn
Tala till mig sådär som Du alltid gjort
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst

Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt
Skratta som vi alltid har gjort
Var med mig, Le mot mig, Tänk på mig
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma
Uttala det som ingenting hänt, sorglöst
Utan spår av skuggor

Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare
Det går vidare därför att det måste gå vidare
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap

Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du
inte längre kan se mig
Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära
Bara precis runt hörnet
Allt är väl

Ingenting är borta, Ingenting är förlorat
Ett kort ögonblick och allt är som det var förut
Som vi ska skratta då åt avskedets plågor
När vi möts igen

Kommentera här: