2012

Tänkte mig ett fint inlägg där jag sammanfattar 2012, men istället så släckte någon ner ljuset på hjärnkontoret och gick hem på semester, så jag tänkte att jag låter mina fingrar skriva av sig lite istället och vi kommer nog att hoppa lite framocktillbaka här i texten, mellan tider, drömmar och krossade förhoppningar..
 
hela året.... hela jädra året känns helt bortkastat, det känns inte som att jag gjort någon nytta någonstans, jag har tappat en del av mig, den största delen av mig som fått mig att kliva upp, vara glad, hitta på saker, göra saker som vanligtvis gör mig till den jag igentligen är..

jag har inte ett enda minne om vad jag gjort under året, har gått runt på autopilot och säkerligen är det många som jag mött som har sett den tomhet jag går runt och bär på i min stora ryggsäck, människor har kommit in i mitt liv, men lika många har gått lika snabbt som dom kommit när dom sett den mur jag sakta men säkert byggt upp runt mig.
 
för ett år sedan var jag inte lika.. inbyggd i min mur som jag är idag även fast den började byggas upp, min ryggsäck var inte lika tyngd av sorg, tomhet och längtan efter något mer än att bara söka tröst djupt ner i flaskan, dom senaste två månaderna har det inte varit många timmar utan att jag slukat någontyp av alkoholaktig vätska och jag erkänner att det igentligen inte är vad jag vill, utan bara ett dystert försök till att fylla ett tomrum och ett sökande efter tröst... patetiskt.


under året har jag tappat en person som betyder väldigt mycket för mig och det sårar mig lika mycket även fast jag försöker undvika att fundera såmycket på det och inbillar mig att någondag så kanske vi kommer att prata igen, men chansen är nog väldigt liten att personen vill återta kontakten, men jag antar att du varit in både på min blogg och på min facebook bara för att se vad jag har för mig, men tyvärr har det varit en väldigt mörk och dyster läsning för det mesta, och som det ser ut nu så kommer det nog forsätta så iallafall ett tag till, men jag vill att du ska veta en sak,
du skrev till mig " du verkar inte så jätteoptimistisk över att jag träffat någon, varför?
jag är glad över att du äntligen träffat någon som du mår bra med, det har jag varit sen jag förstog det även fast det tog lite tid för mig att inse, men jag är glad för din skull även om jag är extremt dålig på att visa det.
 
en annan väldigt vacker människa sa till mig en gång för många år sedan " du Mathias, Du kan bli det du vill bli, närsomhelst, du behöver bara bestämma dig för det! bli det du ska vara, istället för att vara något du inte ska vara!
vi har inte pratat sen den gången jag träffade dig på gamla bussstationen i örnsköldsvik för alla dom år sedan, såg att du loggade in på skype under året och tog modet till mig och skrev ett hej.. jag antar att du tyckte att jag var dum i huvudet som skrev, men jag vågade skriva det till dig, även fast jag skäms som en hund för det jag gjorde.. det jag igentligen ville säga till dig var tack för dom orden, dom fastnade, och jag försöker verkligen även fast jag ännu inte lyckats, men någondag så kommer jag stå där mitt bland alla ord och möjligheter, längst upp på kullen och vråla av lycka för att jag lyckades! nångång... 


H.C.K, Tack för att du fortfarande finns, du är en viktig pusselbit i mitt liv, du försöker stötta mig sågott du kan, jag uppskattar dig för den du är och vad du är, även fast jag kanske inte förstår dina beslut alla gånger :)
 
2013 då, bara några timmar kvar nu tills det smäller överallt, tills schampo blir tokig av att inte få sitta på balkongen och stirra sig blind upp mot molnen för att se alla möjliga konstiga ljus och att få känna doften av krut, min gamla byracka, lopphög, soptratt, matkvarn, pipmonster.. så mycket jag kallat honom genom åren vi haft tillsammans och fortfarande förvånar han mig genom att vara lika glad varje gång man kommer hem, en hunds kärlek och trofasthet är något väldigt speciellt när man får uppleva den, han är min fyr när havet stormar.
 
sitter och funderar lite på om man ska försöka lägga upp lite mål som man ska försöka nå upp till, men jag och mål brukar gåsådär, speciellt när jag är som jag varit under det senaste året, men försöka gå upp i vikt iallafall upp till 70 kg, fåtillbaka lite av kroppen man hade tidigare och förhoppningsvis kunna må lite bättre kanske kan vara ett bra sidomål det med?
 
tillslut vill jag säga tack 2012.. men vi ses nog aldrig igen! och hej till 2013, Vad har du för spännande utmaningar att bjuda på?



Have I overly rhapsodized lately
On Mother Nature’s displays? 
I’ve become rather forgetful
With the passing of so many days

Have I bored you lately 
With labored, descriptive words
Droned on incessantly 
of iridescent hummingbirds? 

Of Spring fields of sunflowers
Of the morn’s nascent glow
Of the dragonfly’s rustle
Of the stream’s tinkling flow? 

I do ramble on too much
But I love description so
So perhaps I’ll not describe so much
Tho’ tis the only way I know

So you’ll hear much less of stardust…
Less of butterflies and angel wings
Of icy glaze…of snowy crust
Or the way the Zephyr sings

At least I’ll try, to keep it dry
If I fail… I’ll try again
Though God knows…descriptive prose
Has always been my friend

Perhaps I’ll also try to address
Another problem of mine
And that’s my annoying addiction
To my profuse, use of rhyme

There’s another frequent fault I foolishly fall for
That’s the equivalent of mental masturbation
And that’s my inappropriate, incomprehensible, 
Overly insane….unabashed, use of alliteration 

 
 

Kommentarer:

1 H.C.K:

Tack själv för att du finns =)

Kommentera här: