Tankar i natten

Det finns många saker i värden som jag inte förstår mig på, men sådana saker är långt bortom mina möjligheter att kunna påverka, på samma sätt så finns det saker vi alla kan påverka, Vårat humör, våra val och våra handlingar i våra liv, Det är saker vi alla måste ta ställning till, och vi kan inte låta andra påverka våra beslut hursomhelst, alla beslut vi tar i våra liv, finns föralltid kvar hos oss, oavsett hur mycket vi försöker gnugga bort och försöka gömma det i glömska.
Vi måste alla ta det ansvar som kommer med våra val, Vad är vi annars om man inte tar ansvar? Vill vi människor finna oss i att fly ifrån det som är svårt, dom jobbiga diskutionerna, dom jävliga valen att behålla vänner som igentligen inte är vänner längre, utan som fortfarande lever i en värd där alla dansar på rosor och att inget förändras?
Vänner är något jag kan kalla ett fåtal i mitt liv, men äkta vänner, som alltid står med huvudet högt, utan att kritisera stöttar och hjälper en upp från svåra stunder, dom kan jag räkna på en halv hand.

Under en livstid passerar många människor genom våra liv, Arbetskamrater, bekanta, Vänner och även familj försvinner ibland av olika själ, kanske man inte längre kommer överens om saker, eller att man anser att man vill " vara sig själv " men blir inte tillåten att vara just detta av dom man kallar bekanta eller vänner, Det är ett tufft beslut att ta, men ibland måste man städa sitt liv då det ibland blir för fullt av människor, och man tappar ibland kontakten med sig själv.
Vänner som ljuger och far med osanningar, är igentligen inga vänner, kanske dom var det tidigare, men som människa finns det alltid ett " mitt och ditt " driv, dvs svartsjuka, ilska och olika beslut som ibland leder till stora förändringar i livet.

alla människor har samma egenskaper, men iolika mängder, vissa är mer svartsjuka än andra, och gör allt för att få det andra har,
likväl finns det andra människor som är mindre svartsjuka, och som heldre ger av vad den har, för att påsåvis få glädjas av att få känna glädje över att ha kunnat göra något för en annan människa, men det sista har ett pris, och denna person måste ha en väldigt stark styrka i sig själv för att kunna göra detta helt ut, ställ dig frågan, skulle du kunna tänka dig dela med dig av det du har? är svaret jakande ? då kanske du förstår hur jag menar.

Vi har även en tredje person, den som har distans, den som inte tvekar till att rycka in när det behövs, oavsett vad som händer runt om, och denna person har en förmåga att släppa sina personliga intressen och tillfälligt sitt eget liv, för att hjälpa en människa i behov av hjälp, detta kan tyckas vara nobelt, men denna person har kanske inte förstått vad som är " rätt prio " men är oftast väldigt stark inombords och delar mer än gärna med sig av sin styrka till dom som står nära, jag påstår inte att personen inte delar av sin styrka till personer även om dom inte står nära, men det finns " dela " och "dela" , destu närmare personen står, destu mer kraft och styrka delas ut.
med detta vill jag inte påstå att det inte finns personer ute i värden som är en " typ tre " person som klarar av att både dela av sig sin stryka, samtidigt hålla hårt på den personliga monarki, dvs alltid kan sätta sig själv i " första rummet "

Oavsett vilken typ av människa man är, så finns det saker som man har gemensamt, Glädjen över att få bli sedd och bekräftad, att man gör något bra för sig själv eller för någon annan, uppmuntran är ett ord för det, att få ett kvitto.

som avslutning vill jag säga att jag är nyfiken på vad framtiden har för planer.

Kommentarer:

1 Elin:

Tänk att jag kunde skrivit det själv, så bra skrivet tycker jag att det va :) Du är duktig på att skriva och tanken i texten är så sann!

Kommentera här: