sagan

Jag är en bok med ofärdiga kapitel
jag är en saga som ingen annan
sagan som skapas av mitt liv

jag kommer leva och vandra
se och höra, sällsamma ting
älska, hata och gråta

känna mig upprymd och leka med tankar
skapa ting som ingen annan
se på världen som ingen annan

allt kommer skrivas ner
på sidor i sagoboken
sagan om mitt liv

många har sina sagor
som flätas med min
och kanske de kommer minnas mig

önskar just nu bara
att någon ville läsa min saga
läsa den och skapa den med mig

väva samman sin saga med min
och rikligt läsa min bok
och älska den sagan för vad den är

sagan som är jag
mina handligar mina drömmar
min vilja, mina bakgrund mitt liv

men just nu skriver jag bara början
så mycket kvar att skriva
så mycket på så lite tid

när jag är borta och min saga är skriven
skulle jag vilja att någon en dag läste den högt
läste den för andra och berättade sagan

om pojken som blev man
som sedan blev gammal
och sedan tynade bort och dog

berätta min saga och dela mitt gångna liv
låt de få veta de ting jag aldrig sade
de hemligheter jag aldrig vågade yppa

låt de få se min smärta och min lycka
låt de få se mina önskningar
låt de få minnas mig från en tid

en tid då livet var mitt
framtiden mina möjligheter
och dåtiden kapitlen i min bok

Kommentera här: