Bli inte rädd

Bli inte rädd min vän, mitt förflutna hinner upp mig ibland, jag vet.
men jag kan inte göra så mycket åt mitt förflutna, utan jag kan bara blicka frammåt, så långt fram, så jag slipper se tillbaka på ett liv av misstag, sorg och smärta.
Jag vill ha ett liv som ditt, lugn och ro, tänk om jag hade det tidigare?
skulle jag då vara samma person som jag är nu? Mitt liv har vart stormigt, och mycket har förstörts, men nu äntligen kanske jag börjar se solen igen, Jag hoppas att jag slipper bygga upp min mur åter igen, för nu börjar solens strålar tveksamt träffa mig.





Om någon kunde lyssna, om någon kunde förstå,
Att om man sa något behöver det inte alls vara så.
Om man låtsas vara glad, om man alltid ler,
Om man sen gråter när ingen ser.
Finns där någon som förstår?
Att inuti sitt hjärta har man blödande sår.
Finns där någon som kan se?
Att man egentligen inte vill le.
Finns där någon som kan se ens hjärta?
Finns där någon som kan känna ens smärta?
Finns där någon som kan lyssna, någon som kan förstå?
Någon som vill stanna, inte bara lämna mig och gå..





                           

Kommentera här: