Längtan

Min drog heter kärlek
Jag lider abstinensens alla kval

Åh, denna längtan
efter Någon

Någon som vill ta emot
allt det jag har att ge
Kramar
kyssar
smekningar
hunger
törst
tårar
tankar
sorg
passion
eld

Min inre eld
tynar i brist av bränsle
Hela min själ
suddas sakta ut
Skärvorna av mina känslor
vassa som glassplitter
som tuggats och svalts
skär sönder mitt inre
Utan kärlek
kan jag inte leva
Vill jag inte leva

Denna längtan...

Mina armar
längtar till din kropp
att omsluta
Mina händer
längtar till din hud
att beröra
Mina fingrar
längtar till dina ömmaste punkter
att finna och känna
Min kropp
längtar till din
Att smälta samman,
in i,
bli ett,
bli hel
Gömma sig i
glömma sig i
Att diffusera
till balans
Att återfinna
återutforska
återerövra
något nästan glömt
Känslan av kärlek
- känslan av att leva

Denna längtan
Det gör ont
så ont
Jag går sönder
Som tunt porslin
fast i ett skruvstäd
där ensamhetens tickande timmar
svidande sakta
sluter springan
mellan hårda stålkäftar

Hellre döden än denna smärta
Hellre intet än liv utan liv

Skillnaden mellan att överleva
och att leva
heter kärlek

Finns någon?
Finns du?

Kommentera här: