Vart har året tagit vägen?

Tänk vad tiden kan gå snabbt ibland, och vad mycket det är som har förändrats under en kort tid.
Jag menar, det är fem veckor kvar till jul, sex veckor till 2008, är inte det lite skrämmande?
Vad hände med det år som har gått? Vart har tiden tagit vägen? Detta år har gått fort, Ute ligger ett vitt täcke över marken,över sjöarna ligger det ett skinn av is, och jag som inte ens gillar vintern, inte julen heller fördendelen,men med dig så  var det en skön och avslappnad jul. Jag kommer ihåg förra julen som du och jag delade på, det var en underbar jul. det är en jul som jag alltid kommer att komma ihåg. ditt leende och ditt humör den dagen, fan, ditt leende påtal om inget, gick ju flera varv från öra till öra, runt och runt igen, Du såg helt underbar ut, det sken från dig, likt en ängel, du var min ängel, Den enda jag någonsin tänkte på, det var du, jag måste erkänna, det är fortfarande bara dig jag har ögonen för och jag vet att jag är ganska elak mot dig, jag erkänner det, och jag har det att skylla på mig själv, jag kan inte säga något annat.

Jag hoppas att du någongång kan förlåta mig för dom ord jag uttalat i ilska och besvikelse, Du vet vilka ord jag menar.
Har även tänkt på mycket det du sa att du inte kände igen mig längre, jag tror att jag vet varför du inte gör det, jag har börjat bygga upp den mur jag en gång hade då du rev ner den under en natt.

Jag ska aldrig någonsin uttala sådant hot igen, varken mot dig, eller någon annan. Det du hörde var absolut sista gången jag yttrade dom orden, Det lovar jag dig. För dig går jag genom alla naturens alla element.


The weather's turning cold, we're wrapping up,
Gloves, scarves and woolly hats on our heads,
Christmas decorations are going up too early,
Its freezing outside and our fingers feel dead.

Winter is on its way, it's just around the bend,
Children talk about Santa Claus and a big tree,
But I say "Hurry up and let this season end",
Christmas really doesn't seem to interest me.

Christmas won't be long, Winter's nearly here,
And everyone is full of the season's festive cheer.

Kommentera här: