Värdens vrål

Med mina sömnproblem så har jag väldigt svårt för att somna, så jag bestämde mig inatt för att jag skulle ut och springa en bit, sagt och gjort så sprang jag runt sjön här i närheten, tog sin tid, men längesen jag sprang, så jag skyller på det.
Hursom haver det jag ska berätta idag var det som hände då jag kom hem, och vad jag såg.

Mörkt som i en garderob, halt som en isbana är vägen där jag kommer springandes och halkar mig fram till brevlådan och stannar där, Då uppfattar jag en rörelse från min bro och tänker " ärsh, det är bara katta " men med en närmare koll så visade det sig att det var en räv liggandes på min bro, på 3-5 m avstånd...

Det var ett magnefikt ögonblick, samtidigt lite skrämmande, visst, det är en räv, men den var inte direkt en liten sak, börjar tänka på vart katta är, om han var hemma eller ligger i sitt hus, men då jag ska se efter så tar räven ett språng och sätter fart upp mot skogen.
katta kom då fram under bron och var lite skakis, men det gick snabbt över med lite mat.

Kommentera här: